נבחרת רכבי פנאי מנצחת

מסתבר שאפשר ליהנות מכל העולמות: גם עיצוב מהפכני, גם חוויית נהיגה של פיג'ו וגם כל היתרונות של רכב פנאי – אם אתם מחפשים SUV מנצח, לפיג'ו יש עבורכם שלוש תשובות מוחצות

May 25, 2021
נבחרת רכבי פנאי מנצחת

שנת 2015 היתה שנת המהפך – השנה שבה פלח רכבי הפנאי הפך לגדול ביותר בשוק הרכב באירופה, וכל רכב רביעי שנמכר היה רכב פנאי. המעבר מפלחים מסורתיים של מכונית משפחתית, סדאן או האצ’בק, לרכבי פנאי התרחש מהר למדי והוא עדיין בעיצומו – בשנת 2020 חלקם של רכבי הפנאי באירופה נשק כבר ל-40% ונדמה שזו עדיין לא המילה האחרונה.

עם הנתונים קשה להתווכח, והם מצביעים בבירור על כך שהלקוחות מעדיפים רכבי פנאי, השאלה היא מדוע זה קורה, ומהם היתרונות של רכבי הפנאי שהופכים אותם לאטרקטיביים כל כך?

4 יתרונות מרכזיים של רכבי פנאי

לרכבי פנאי, SUV או קרוסאובר יש ארבעה יתרונות מרכזיים שגורמים ללקוחות לבחור בהם. ראשית, העיצוב והמראה. העיצוב היה מאז ומעולם גורם רכישה מרכזי בשוק הרכב: הרכב בו אדם נוסע מבטא את העדפותיו וסגנונו האישי, אך יותר מכל זהו סוג של סמל סטטוס וכל אחד היה רוצה לנהוג ברכב שנראה טוב ובימינו בעיקר ברכבי פנאי  שכן הם בדרך כלל בעלי מרכב גבוה יחסית.

לאותו מרכב מוגבה יש גם יתרון מבחינת תנוחת הנהיגה שגם היא גבוהה ושלטת – כשאתה יושב ברכב פנאי או SUV אתה יושב “מעל” הכביש ורוב המכוניות שבו, שדה הראייה שלך רחב יותר וגם תחושת הבטחון והשליטה. זאת ועוד, לתנוחת ישיבה גבוהה יש גם יתרונות בריאותיים שכן לא צריך להתכופף בעת הכניסה לרכב, וזהו יתרון גדול.

היתרון השלישי הוא רמת שימושיות גבוהה שהיא פועל יוצא של מבנה המרכב. שלא כמו במכוניות סדאן למשל בהן תא המטען מופרד מתא הנוסעים, ברכב SUV תא המטען נמצא מאחורי שורת המושבים האחורית, וכך קל מאוד לקפלם ולקבל חלל העמסה גדול ושימושי. יש שפע של מקום לנוסעים ולמטען, ובמידת הצורך אפשר גם להוביל פריטים גדולים כמו גלשן, אופניים ואפילו ספה בקלות רבה.

היתרון הרביעי הוא היכולת להשתמש ברכב לטיולים, לא רק בכביש אלא גם בשטח. אז נכון, לא כל ג’יפון הוא באמת רכב פנאי-שטח 4×4, אבל מרכב מוגבה, מרווח גחון נדיב וגלגלים גדולים מאפשרים גם טיולי שטח מהנים עם כל המשפחה. בישראל, שבה יש אינספור שבילי קק”ל ואפשרויות לטיולי שטח קלים, זהו יתרון משמעותי.

נבחרת SUV זוכי פרסים

בעבר, רק יצרני רכב בודדים הציעו רכבי פנאי-שטח, אבל זה השתנה דרמטית לאור העדפות הקהל. פיג’ו, כמו יצרניות רכב אחרות, התאימה את עצמה למציאות החדשה ולאחר תהליכי תכנון ופיתוח קפדניים, הציגה נבחרת רכבי פנאי מעוצבים, שימושיים וכמובן בעלי המאפיינים המוכרים והאהובים של פיג’ו מאז ומעולם. את ההצלחה של הנבחרת הזו ניתן לראות לא רק בטבלאות המכירות, אלא גם בשורה ארוכה של פרסים ותארים בהם זכו רכבי הפנאי החדשים של פיג’ו.

זה מתחיל עם פיג’ו 2008 החדש – אחד מרכבי הפנאי המרשימים ביותר שיש בסגמנט B-SUV. 2008 החתיך והעדכני הוצג ממש לאחרונה וכבר זכה לשלל שבחים ופרסים ובתוכם פרס Red Dot Award היוקרתי לעיצוב, Auto Europa 2021 באיטליה, Argus 2021 לגרסה החשמלית e-2008, מכונית השנה בפלח רכבי הפנאי של Woman’s Magazine, רכב הפנאי של השנה באוקראינה ועוד ועוד. חשובה הרבה יותר אולי מכל אלו היא זכייתו של פיג’ו 2008 בתואר “אוטו השנה 2021” בישראל לאחר שגבר על 33 מתחרים – זכייה שמעידה על הרלבנטיות שלו לשוק הישראלי התחרותי.

מסגמנט B-SUV אנו עוברים לפלח רכבי C-SUV הקומפקטיים, וכאן יש לפיג’ו מנצח ברור: פיג’ו 3008. דגם פורץ דרך זה כבר מוכר היטב בישראל וזכה שלוש פעמים ברציפות בתואר “אוטו השנה” בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, זכיות שמצטרפות ללמעלה מ-70 פרסים ותארים בינלאומיים נוספים, החשוב שבהם הוא כמובן התואר האולטימטיבי “מכונית השנה באירופה” בו הוא זכה בשנת 2017. ה-3008 עבר לאחרונה מתיחת פנים מקיפה במסגרתה עודכנו ולוטשו העיצוב החיצוני והפנימי וחבילות האבזור והבטיחות הורחבו והועשרו. עוד לפני מתיחת הפנים, הצטרפו להיצע ה-3008 גם שתי גרסאות PHEV בעלות ביצועים מרשימים לצד צריכת דלק חסכונית במיוחד.

ה-SUV הגדול ביותר של פיג’ו נכון לעכשיו הוא 5008 המשתייך לפלח רכבי E-SUV הגדולים. הוא ממשיך את הקו העיצובי של אחיו הקטנים יותר, אבל מציע הרבה יותר מקום ומרחב – גם לשבעה נוסעים. זהו דגם SUV שימושי במיוחד עם שלושה מושבים נפרדים בשורת המושבים השנייה, ושלל אפשרויות לקיפול המושבים והתאמה של חלל הנוסעים והמטען לכל צורך. כמו אחיו, גם ל-5008 רשימה ארוכה של פרסים ותארים ובתוכם “רכב הפנאי הגדול” של מגזין Whatcar? הבריטי שנתיים ברציפות, “רכב הפנאי של השנה” במסגרת תחרות פרסי CCT100 ופרסים בינלאומיים נוספים שהורעפו עליו.

רכב פנאי המעניק חווית נהיגה עוצמתית

פיגו הוא ממותגי הרכב הוותיקים ביותר ולדגמי פיג’ו היה מאז ומעולם אופי ייחודי. מעבר לעיצוב המרהיב ולתאי הנוסעים האיכותיים, בפיג’ו הקפידו תמיד על חוויית נהיגה דינמית ועל יחידות הנעה מתקדמות עם ביצועים מסעירים. פיתוח נבחרת רכבי הפנאי של פיג’ו נעשה תוך שימת דגש מיוחד על שימור האופי הייחודי הזה, והוא נוכח ומורגש בכל אחד מהדגמים.

סביבת הנהג למשל, ב-2008, ב-3008 וב-5008, עוטפת את הנהג ונותנת לו תחושה של תא טייס מתקדם הודות ל-i-Cockpit המהפכני. זוהי תחושה ממכרת של שליטה שתחושו בה כבר כשתתיישבו בפעם הראשונה מאחורי ההגה הסופרטיבי, הקטן והקטום של פיג’ו. אל ה-i-Cockpit מצטרפים מושבים תומכים והנדסת אנוש מעולה שנותנים לנהג שליטה אבסולוטית בכל מה שקורה במהלך הנסיעה. בכל רכבי הפנאי של פיג’ו תמצאו חבילות אבזור מקיפות עם שפע של אביזרי נוחות מפנקים.

חשובה לא פחות היא חוויית הנהיגה של פיג’ו, אותה חוויית נהיגה שאפיינה דגמים אלמותיים כמו ה-205 GTI בשנות השמונים או ה-306 בשנות התשעים. אז נכון, דגמי הפנאי אינם דגמים ספורטיביים, אבל הם משמרים את האופי הייחודי ואת חוויית הנהיגה המערבת והמדוייקת לצד נוחות נסיעה גבוהה.

נותר רק לבחור

נבחרת רכבי הפנאי של פיג’ו היא נבחרת מנצחת – בפרסים ובתארים בינלאומיים, בחוות דעת מקצועיות של עיתונות הרכב העולמית וגם בטבלאות המכירות. השילוב בין עיצוב פורץ דרך לבין טכנולוגיה מתקדמת ואופי מסורתי של פיג’ו הוכיח את עצמו בגדול, עתה נותר רק לבחור איזה רכב פנאי של פיג’ו מתאים לכם ביותר: 2008, 3008 או 5008.

לראש הדף