פיג’ו 5008: רכב הפנאי בעל 7 מושבים המושלם למשפחה

March 15, 2021
פיג’ו 5008: רכב הפנאי בעל 7 מושבים המושלם למשפחה


ליהנות מכל העולמות עם רכב פנאי מעוצב ושימושי בעל הנעה חשמלית נקייה וללא צריכת דלק עם פיג'ו e-2008 החדש שקובע רף חדש בפלח רכבי ה-B-SUV

שלוש שנים ברציפות זכה פיג’ו 5008 בתואר היוקרתי “רכב הפנאי הגדול הטוב ביותר” במסגרת תחרות “מכונית השנה” של אתר What car? הבריטי. הבריטים ידועים באהבתם למכוניות ובהערכה שלהם לדגמים מוצלחים, אבל מה גרם להם לבחור במכונית צרפתית דווקא ולאהוב את ה-5008 עד כדי כך? כל התשובות בהמשך.

שאלה של גודל

רכב פנאי משפחתי צריך להיות גדול ומרווח עם שפע של מקום לילדים ולציוד ורמת שימושיות גבוהה. פיג’ו 5008 מציע ממדים מכובדים עם אורך כולל של 4.64 מטרים ובסיס גלגלים שמשתרע על פני 2.84 מטרים. המשמעות של הנתונים הללו היא סרחי עודף קצרים ותא נוסעים גדול ומרווח במיוחד שמאפשר 7 מושבים נוחים. זאת ועוד, תא הנוסעים של 5008 מודולרי להפליא וניתן להזיז או לקפל בו את מושבים בהתאם לצורך. מושבי השורה השנייה הם מושבים נפרדים המתקפלים עצמאית וכל מושב ניתן להזזה לפנים או לאחור ומצויד בחיבורי איזופיק. מושבי השורה השלישית נפרדים אף הם וניתנים לקיפול לכדי רצפה שטוחה ואף להסרה במידת הצורך.

מבחינה עיצובית, 5008 הוא אחיו הגדול של פיג’ו 3008 זוכה הפרסים והדימיון המשפחתי ניכר הודות לגריל המתוחכם וליחידות התאורה בטכנולוגיית LED עם חתימת האור הייחודית – ניבי אריה מלפנים וטפרי אריה מאחור. אבל ל-5008 יש עוד הרבה מה להציע עיצובית עם אלמנטים מרשימים שמתגבשים לכדי מראה של רכב SUV מתקדם ויוקרתי.

מתיחת הפנים לה זכה ה-5008 לאחרונה שידרגה את מראהו עוד יותר ביחס לעבר עם גריל רחב יותר בעל עיצוב חדש, פתחי יניקת אוויר מוגדלים, מכסה מנוע חדש ותוספת של גימור כרום שמדגיש את קו החלונות ואת הגריל הקדמי. אל אלו מתווספים פסי הגנה בבתי הגלגלים, חישוקי סגסוגת ”18 וספויילר אחורי שמשלימים מראה אלגנטי וכוחני.

מגרש המשחקים שלכם

סביבת הנהג בפיג’ו 5008 תרשים אתכם בשילוב מעורר הערכה בין טכנולוגיה מתקדמת לבין נוחות והנדסת אנוש מעולה. הגה ספורטיבי קטום ומצופה עור, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה גדול במרכז הקונסולה המרכזית, כל אלו יוצרים את ה-i-Cockpit המתקדם – תא הטייס של פיג’ו. המושבים הנפרדים מאחור נוחים במיוחד וכאמור, תא הנוסעים מודולרי ונכון לכל הרפתקה. לטובת הנוחות המושלמת, אפילו דלת תא המטען חשמלית וניתנת לפתיחה ללא מגע יד*.

רכב הפנאי הגדול של פיג’ו מצוייד בחבילת אבזור עשירה במיוחד מתוך הבנה שכל המשפחה תבלה בו זמן רב. רמת האבזור Active Pack שודרגה אף יותר ביחס לעבר, ועתה היא כוללת בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי ”12.3 עם אפשרות התאמה אישית וממשק בעברית, בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מצדי ההגה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגה גרפית, מצלמת נסיעה לאחור עם מבט-על, פנסי LED, חיישני אור וגשם, מערכת מולטימדיה עם מסך ”8 ודיבורית מובנית, ממשק Apple CarPlay כניסה והתנעה ללא מפתח, שקעי USB ו-12V, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג ושליטה גם מאחור, בלם-יד חשמלי, מסילות גג מאלומיניום, דיפוני דלתות יוקרתיים ועוד ועוד – כל מה שאתם והמשפחה שלכם עשויה להזדקק לו.

אל כל אלו מתווסף מפרט בטיחות מושלם הכולל כסטנדרט מערכות אקטיביות מתקדמות ובהן ניטור מרחק מלפנים עם התרעה, בלימת חירום אוטונומית וזיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי, מערכת אקטיבית לשמירה על המיקום בנתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת “זחילה” עד מהירות אפס, זיהוי תמרורי מהירות וסינכרון שלהם עם בקרת השיוט, בקרת עירנות נהג ועוד.

רמת הגימור Premium כוללת תוספות רבות שמביאות את האבזור ב-5008 לרמת פרימיום גבוהה במיוחד: מערכת אקטיבית לניטור שטחים מתים עם תיקוני היגוי, מערכת תאורה למניעת סנוור, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, משטח טעינה אל-חוטית לטלפון נייד, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, תמיכה לגב התחתון וחימום למושבים הקדמיים, מושבים בשילוב בד ועור, חלונות אחוריים כהים, גג שמש פנורמי עם פתיחה חשמלית, תאורת אווירה פנימית, וילונות מובנים בדלתות האחוריות, מגשים בגב המושבים הקדמיים ועוד ועוד פריטי אבזור שהופכים כל נסיעה לחווייה של מחלקה ראשונה.

על הנעה והנאה

רכב ה-SUV הגדול של פיג’ו מוצע עם שני מנועי טורבו-בנזין או מנוע טורבו-דיזל מתקדם. גרסת הבנזין 1.2 ליטרים מצוידת במנוע PureTech שנבחר להיות “מנוע השנה” 4 שנים ברציפות, חזק ויעיל. הספק של 130 כוחות סוס ומומנט מרבי של 23.5 מאפשרים למנוע בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית של AISIN בעלת 8 יחסי העברה להאיץ את ה-5008 למאה קמ”ש תוך 10.2 שניות ועד למהירות מרבית של 188 קמ”ש – זאת לצד צריכת דלק משולבת ממוצעת של 14.9 ק”מ לליטר בלבד.

בגרסת הטורבו-דיזל ההספק זהה עם 130 כוחות סוס, אבל נתון המומנט גבוה משמעותית עם 30.6 קג”מ כבר מ-1,750 סל”ד. גרסה זו מאיצה למאה קמ”ש תוך 11.8 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 190 קמ”ש. נתון צריכת הדלק המשולבת הממוצעת מרשים במיוחד עם 18.5 ק”מ לליטר!

הגרסה הבכירה מצויידת במנוע טורבו-בנזין עם לא פחות מ-180 כוחות סוס ומומנט מרבי של 25.5 קג”מ. בגרסה זו התאוצה למאה קמ”ש מתקצרת ל-8.3 שניות בלבד, המהירות המרבית היא 210 קמ”ש וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14 ק”מ לליטר.

למרות גודלו, פיג’ו 5008 משמר את כל האיכויות הדינמיות המסורתיות של פיג’ו. סרחי העודף הקצרים, טביעת הרגל הרחבה והכיול המוקפד של השלדה ושל המתלים מייצרים חוויית נהיגה מערבת ודינמית. להנאה מהנהיגה תורמים גם ההגה הספורטיבי הקטום, תיבת ההילוכים בעלת ההעברות המהירות והחלקות עם מנופי השליטה בצידי ההגה ובורר מצבי הנהיגה שמאפשר להתאים את מאפייני הרכב להעדפות הנהג.

מרשים יותר מאי-פעם

פיג’ו 5008 הרשים כבר כשהושק במקור לפני כארבע שנים, כרכב פנאי גדול, שימושי ויוקרתי. מתיחת הפנים לה הוא זכה לאחרונה שדרגה את המראה שלו עוד יותר והעשירה את חבילות האבזור שלו כך שהוא נוח ושימושי אפילו יותר. כשתתבוננו בו תוכלו להתרשם מהעיצוב פורץ הדרך. כשתבחנו את רשימת האבזור הארוכה ותגלו רמות חדשות של נוחות, של בטיחות ושל שימושיות. כשתנהגו בו, תבינו מהי חוויית נהיגה מהנה וממכרת של פיג’ו. לסיכום, אם אתם מחפשים את רכב הפנאי המושלם למשפחה, החיפוש שלכם הסתיים.

* ברמת גימור Premium

לראש הדף