3008: ממשיך לנצח

May 13, 2021
3008: ממשיך לנצח

ה-SUV המעוצב של פיג'ו ממשיך לגרוף פרסים ותארים וזוכה זו הפעם השלישית ברציפות בתואר "אוטו השנה 2021" בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים

פיג’ו 3008 ממשיך לנצח וללמעלה מ-70 פרסים ותארים בינלאומיים בהם זכה מצטרף עתה גם תואר “אוטו השנה 2021” של מגזין אוטו בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים – זו הפעם השלישית ברציפות! 3008 גבר על מתחרים ראויים כגון מאזדה CX-5 וקיה נירו, וסיים את התחרות גם הפעם במקום הראשון עם זכייה נוספת ויוקרתית כרכב הפנאי הנבחר בישראל לשנת 2021.

פלח רכבי הפנאי הקומפקטיים הוא הסוער והתחרותי ביותר בשוק הרכב כיום עם רמות גבוהות של ביקושים והיצע גדל והולך של דגמים. זכייתו של פיג’ו 3008 בתואר בפלח זה שלוש שנים ברציפות היא עדות לא רק לחוזקות וליתרונות של דגם זה, אלא גם ליכולת שלו להמשיך להשתפר ולהשתדרג לנוכח התחרות המתעצמת.

מנימוקי השופטים

פיג’ו 3008 הושק לפני כארבע שנים וזכה באופן מיידי כמעט להצלחה מסחררת. לצד כיכוב בטבלאות המכירות, רכב השטח המלוטש של פיג’ו זכה גם בתארים החשובים ביותר שיש בעולם הרכב ובהם “מכונית השנה באירופה” (COTY), “רכב השנה” בקטגוריית רכבי פנאי קומפקטיים של מגזין AutoExpress ותארים רבים נוספים.

ה-3008 בולט בראש ובראשונה הודות לעיצובו המתקדם, וכבר בזכייה הראשונה שלו בתואר “אוטו השנה 2019”, בוחני הרכב של מגזין אוטו התפעלו מהמראה המרשים וכתבו: “הדור השני של פיג’ו 3008 הדהים עם הופעתו החיצונית – עיצוב מודרני ומסותת, כמעט עתידני, שקשה להישאר אדישים כלפיו“. סביבת הנהג של הג’יפון המלוטש הרשימה אותם לא פחות, “גם בתא הנוסעים הגדילה פיג’ו לעשות עם סביבת נהג מרהיבה ממש. פיג’ו 3008 מרשים קודם מבחוץ, ואז מבפנים“.

הזכייה השנייה שלו בתואר הגיעה שנה לאחר מכן, והפעם בוחני אוטו התייחסו לא רק למראה אלא גם ליכולות הגבוהות שלו: “עיצובו עדיין עדכני ובולט, אפילו מול מתחרים צעירים יותר – פיג’ו 3008 הוא ממש הדוגמן של הסגמנט… וזה עוד כלום בהשוואה לעיצוב סביבת הנהג, פתיחת דלת הנהג עדיין מזמינה קריאות התפעלות, העיצוב מודרני ומקורי, ממש מרהיב. אל כך מוסיף 3008 חומרים טובים ואיכותיים והיצע מקיף של מערכות בטיחות… מעבר להיותו רכב מרשים למראה הוא הוכיח לנו פעם אחר פעם שהוא גם יודע לבצע טוב היכן שחשוב – בכביש. פיג’ו 3008 מציע איכויות נסיעה גבוהות, נוחות נסיעה טובה והתנהגות כביש מהמשובחות שיש לסגמנט להציע“.

השנה, בוחני אוטו כבר הכירו את 3008 היטב, ולמרות הגעתם של מתחרים חדשים רבים, בחרו בו שוב. “פיג’ו 3008 הוא רכב הפנאי הנבחר שלנו בשנים האחרונות, ולא בכדי. מדובר ברכב נאה מבחוץ ומרהיב מבפנים. לכך הוא מוסיף יחידות הנעה יעילות, איכות נסיעה גבוהה, נוחות והתנהגות כביש טובות“.

הכי טוב, ממשיך להשתפר

הפרסים והתארים הרבים לא גרמו לפיג’ו לנוח על זרי הדפנה, בדיוק להפך. ממש לפני כמה חודשים הגיעה לישראל הגרסה מתוחת הפנים של 3008 עם מגוון רחב של שיפורים ושדרוגים.  מבחינת המראה החיצוני, חזית הרכב השתנתה עם גריל רחב יותר וחסר מסגרת שנמתח אל עבר יחידות התאורה המתקדמות בטכנולוגיית LED. בשני צידי הפגוש הקדמי התווספה תאורת LED לתאורת יום בדוגמת ניבי אריה עם אפקט דרמטי. פתחי יניקת האוויר מלפנים הוגדלו, מכסה המנוע זכה לעיצוב חדש עם פסי ניקל שמפרידים בינו לבין כנפי הגלגלים וכיתוב שם הדגם בחזית והפנסים האחוריים בעיצוב טפרי אריה עודכנו.

סביבת הנהג המרהיבה עם ה-i-Cockpit, שגם הוא זכה בפרסים רבים בפני עצמו, עודכנה עם נגיעות עיצוביות קלות וחמורי דיפון וריפודים חדשים שמעצימים עוד יותר את תחושת הפרימיום הייחודית

במקביל, גם מנועי הבעירה הפנימית (טורבו-בנזין 1.2 ליטר 130 כ”ס, טורבו-דיזל 1.5 ליטר 130 כ”ס או טורבו-בנזין 1.6 ליטר 180 כ”ס) זכו לרענון ולשדרוג של חבילות האבזור שלהן. כל הגרסאות מוצעות עם תיבת 8 הילוכים, חבילת בטיחות מקיפה הכוללת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, ועם שלל פריטי אבזור מפנקים כסטנדרט, כבר מרמת הגימור Active. ברמת הגימור הגבוהה ביותר Premium זוכים לפריטי אבזור יוצאי דופן* כמו פתיחה חשמלית לתא המטען, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, ריפודי עור מלאכותי בשילוב בד, תאורת אווירה, גג שמש פנורמי ועוד.

עוד טרום מתיחת הפנים, הושקו שתי גרסאות PHEV היברידיות-נטענות שמרחיבות את היצע ה-3008. גרסאות אלו הן בעלות אבזור עשיר במיוחד, בידול עיצובי ובעיקר יחידת הנעה חזקה וביצועים מסעירים. גרסת PHEV 225 מציעה 225 כוחות סוס, תאוצה למאה קמ”ש תוך 8.7 שניות, מהירות מרבית של 225 קמ”ש וטווח נסיעה חשמלי טהור של 61 קילומטרים. לגרסה הבכירה PHEV4 300, הנעה כפולה (עם שני מנועים חשמליים), 300 כוחות סוס ומומנט של 53 קג”מ, היא מאיצה למאה קמ”ש תוך 5.9 שניות בלבד ועד ל-240 קמ”ש ומאפשרת נסיעה חשמלית טהורה למרחק של 63 קילומטרים. לגרסאות ה-PHEV צריכת דלק משולבת בין 71.4 ל- 76.9 בק”מ/לליטר (בהתאם לגרסה) ודרגת זיהום נמוכה במיוחד- 2.

מנצח גם בקרב על לב הקהל

ההצלחה של פיג’ו 3008 לא מוגבלת למגזיני רכב, לתחרויות או לתארים ופרסים – היא ממומשת גם בעולם האמיתי. כיום, 3008 הוא הדגם הנמכר ביותר של פיג’ו בישראל, דגם שהוביל את המותג במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 לגידול של כ-60% במכירות!

זאת ועוד, ה-SUV המעוצב מפגין רמת אמינות גבוהה במיוחד שהוכחה בסקרים רבים, ביניהם אלו של JD Power, הוא שומר על ערכו בצורה יוצאת דופן, ובדיקות של אתר יד2 הוכיחו שהוא גם הרכב המבוקש והסחיר ביותר בקטגוריה!

שקלול של כל הנתונים הללו מספק הסבר מצוין להצלחה של 3008: זהו רכב מתקדם ומאובזר, בטוח ומהנה לנהיגה, אמין מאוד, שומר על ערכו ומבוקש מאוד, גם בשוק היד השנייה. בשורה התחתונה, גם השנה, רכב הפנאי הקומפקטי הטוב בישראל הוא פיג’ו 3008.

נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן.
בפועל, נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה.

לראש הדף