מי הג’יפון הקומפקטי ששומר על ערכו יותר מכולם?

16 במאי 2019

מי הג’יפון הקומפקטי ששומר על ערכו יותר מכולם?

מי הג’יפון הקומפקטי ששומר על ערכו יותר מכולם?

בדקנו איך רכבי הפנאי הפופולרים בישראל שמרו על ערכם בשלוש השנים האחרונות. אז מי הוא רכב הפנאי המצטיין בשמירת הערך? ומי ממש לא?

סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים (C-SUV) חיזק את כוחו בשנים האחרונות עד כדי כך שכיום זה הסגמנט השולט והוא מהווה למעלה מ-30% מסך המסירות בישראל (30.2% בשנת 2019), והמגמה רק הולכת ומתחזקת. בדקנו מי מהם שומר על ערכו בצורה הטובה ביותר


איך, כמה, למה
לאור שפע הדגמים ותתי-הסגמנטים שצצו בשנים האחרונות הסקירה פוצלה לשתיים. חלק זה כולל דגמי פנאי קומפקטיים ה“קלאסיים“, כאלה שהיו כאן משלב מוקדם יחסית ו/או מציגים ממדים מקובלים בסגמנט והופעת הפנאי שלהם מובהקת — כלים דוגמת קיה ספורטאז‘, טויוטה ראב 4 וכו‘. מסיבה זו לא תמצאו כאן התייחסות לרכבי פנאי קומפקטיים קטנים יותר כמו קיה נירו, טויוטה C-HR ואחרים, אלה יזכו לסקירה נפרדת בהמשך.

הכלים שנבדקו נמכרו בישראל כחדשים בשנת 2017 ופרק הזמן שנבדק עומד על כ-3 שנים. לכן, כלים ששיווקם החל בשנת 2018 ואילך אינם מופיעים בסקירה זו (סקודה קארוק, למשל). דירוג הדגמים נעשה ע“פ נתוני הבסיס של מחירון ’לוי יצחק‘. להלן הדירוג:

 פיג‘ו 3008
גרסה: 1.6 ל’ (בנזין), ’פרימיום
מחיר כחדש (2017): 175,000 ש“ח
מחיר משומש: 122,000 ש“ח, 30.2%
פיג‘ו 3008 הוא רכב הפנאי ששמר על ערכו בצורה הטובה ביותר לפני נתוני מחירון ’לוי יצחק‘. גרסת בנזין (1.6 ל‘, 165 כ“ס) מציגה אובדן ערך של 30.2% בלבד ע“פ מחירון לוי יצחק שמעריך את מחירה כיום ב-122,000 ₪

לכתבה המלאה

לראש הדף