פיג’ו e-2008: חשמלי 100% שקובע רף חדש

March 15, 2021
פיג’ו e-2008: חשמלי 100% שקובע רף חדש

ליהנות מכל העולמות עם רכב פנאי מעוצב ושימושי בעל הנעה חשמלית נקייה וללא צריכת דלק עם פיג'ו e-2008 החדש שקובע רף חדש בפלח רכבי ה-B-SUV

מהפכת רכבי הפנאי של פיג’ו החלה עם ה-SUV המצליח וזוכה הפרסים 3008 אליו הצטרף האח הגדול 5008. עתה, פיג’ו מציגה את ה-B-SUV החדש שלה 2008, בגרסה חשמלית שקובעת רף חדש של עיצוב, של ביצועים, של נוחות ושל אבזור בקטגוריה התחרותית והצומחת ביותר בשוק הרכב – הנה כל מה שצריך לדעת על פיג’ו e-2008 החדש.

אלגנטיות מלוטשת

מחקרים מראים שהעיצוב הוא אחד הגורמים המרכזיים בבחירת רכב והעיצוב המרהיב של פיג’ו e-2008 מקנה לו יתרון משמעותי על פני מתחריו. הוא מזוהה באופן מיידי כחבר במשפחת רכבי הפנאי של פיג’ו, אבל באותה העת יש לו אופי ייחודי ומגובש משל עצמו.

הגריל המסוגנן בצבע הרכב עם תאורת ניבי האריה האופיינית, מכסה המנוע המשתפל וסמל פיג’ו דו-גווני משדרים תחכום ודינמיות. במבט מהצד בולטים בתי הגלגלים המודגשים עם חישוקי הסגסוגת המעוצבים וקו המותניים הגבוה, ובמבט מאחור מתגלות יחידות התאורה עם אפקט טפרי האריה שמשתלבות בפס הרוחבי בגימור שחור מבריק. ה-e-2008 מקרין לסביבה אלגנטיות מלוטשת, תחכום, דינמיות ושפע של בטחון עצמי.

סביבת הנהג המתקדמת מציעה שילוב הרמוני בין טכנולוגיה פורצת דרך לבין הנדסת אנוש מעולה. הדשבורד המפוסל מחומרים איכותיים עם גימרו דמוי סיבי פחמן בחלקו התחתון כולל את לוח המחוונים הדיגיטלי התלת-ממדי 3D i-Cockpit המתקדם ולצידו את מסך המולטימדיה הגדול. בחלקו התחתון של מסך המולטימדיה תמצאו כפתורי קיצור דרך בסגנון קלידי פסנתר לשליטה קלה במערכות הרכב, ומשם נמשכת הקונסולה המרכזית כלפי מטה אל בורר ההילוכים המעוצב, בלם היד החשמלי ומחזיקי הכוסות ועד למשענת היד הנוחה עם תא אחסון מתחתיה. אי אפשר להתעלם כמובן גם מההגה הספורטיבי הקטום ומצופה העור עם כפתורי שליטה על מערכת השמע.

תא הנוסעים של ה-e-2008 נוח, מרווח, איכותי ושימושי. שלא כמו במקרים רבים אחרים, העובדה שהוא מצויד במערכת הנעה חשמלית לא השפיעה על גודל או על שימושיות תא הנוסעים, ואפילו תא המטען נותר זהה במידותיו לזה של גרסאות 2008 האחרות עם 405 ליטרים שימושיים.

רף חדש של אבזור

הגרסה החשמלית של רכב הפנאי של פיג’ו מוצעת ברמת גימור Premium גבוהה במיוחד שקובעת רף חדש של אבזור בקטגוריה. בכל תחום שתבחנו, תמצאו רשימה ארוכה של פריטי אבזור, חלקם יוצאי דופן בקטגוריה. בתחום העיצוב למשל זוכים לפנסי LED מלפנים ומאחור, חישוקי ”17, קונסולה מרכזית בגימור דמוי סיבי פחמן, שפע שקעי USB,ריפודי בד בשילוב עור מלאכותי, פסי הגנה בבתי הגלגלים, חבילת כרום חיצונית, ספויילר אחורי וחלונות אחוריים כהים. כאופציה מוצע גם גג שמש.

לרשות הנהג עומדים בורר נהיגה עם 3 מצבים, לוח מחוונים דיגיטלי תלת-ממדי, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה אחוריים עם תצוגה גרפית, מצלמת נסיעה לאחור עם מבט-על וירטואלי, בקרת אקלים, בלם-יד חשמלי, חיישני אור וגשם וגם תאורת Welcome ו-Follow me Home. מפרט המולטימדיה והקישוריות עשיר לא פחות עם מערכת מולטימדיה עם מסך ”7 וממשק בעברית, דיבורית בלותוט’ מובנית, ממשק Apple Car Play, משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד ושליטה על מערכת השמע מההגה.

חשיבות מיוחדת ניתנה לתחום הבטיחות, וה-e-2008 מצויד כסטנדרט בחבילת בטיחות היקפית עם מערכות אקטיביות מתקדמות ובתוכן מערכת התרעה ובלימת חירום אוטונומית עד מהירות של 140 קמ”ש עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, התרעת עירנות נהג, מערכת סיוע לשמירה על המיקום בנתיב הנסיעה עם תיקוני היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית “זחילה” עד מהירות אפס, בפקקים, זיהוי תמרורי מהירות וסנכרון עם בקרת השיוט, שמירה על המיקום בתוך נתיב הנסיעה בעת שימוש בבקרת השיוט ומערכות בטיחות נוספות.

הנאה חשמלית

העובדה שפיג’ו e-2008 מצויד במערכת הנעה חשמלית טהורה מאפשרת לו להציע חוויית נסיעה יוצאת דופן, חלקה, חרישית ונטולת פליטת מזהמים וצריכת דלק, יחד עם ביצועים טובים, נוחות גבוהה והתנהגות כביש מהנה.

מנוע חשמלי חזק עם הספק של 136 כוחות סוס ומומנט מרבי של 26.5 קג”מ מספק שפע של כוח זמין ומאפשר תאוצה למאה קמ”ש תוך 9.8 שניות. את סוללת הליתיום-יון המתקדמת ניתן להטעין ממטען ביתי תוך 22.7 שעות, בעמדה ביתית או ציבורית AC 16A בתוך כחמש שעות, או בעמדת טעינה מהירה DC ל-80% תוך 30 דקות בלבד. הסוללה בעלת הקיבולת של 50 קוט”ש מקנה ל-e-2008 טווח נסיעה חשמלי טהור ארוך של 319 קילומטרים, בהתאם לתקן WLTP המחמיר.

חשוב לציין שמערכת ההנעה החשמלית מצויידת במערכת ניהול תרמי מתקדמת שמאפשרת ניצול אופטימלי של אנרגיה ובנוסף לכך סוללת הרכב מצויידת במערכת קירור ייעודית נפרדת. השימוש במערכת הנעה חשמלית מצמצם את הוצאות האחזקה ועלות הרישוי באופן ניכר זאת ועוד, הסוללה זוכה לאחריות ל-8 שנים או 160,000 קילומטרים.

מיקום הסוללה בתחתית הרכב הופך את מרכז הכובד לנמוך במיוחד, כך שה-e-2008 משמר את חוויית הנהיגה הדינמית של פיג’ו עם כיול מתלים אופייני ומאוזן שמשלב בין דינמיות לנוחות, היגוי חד ומדוייק ובורר מצבי הנהיגה שבעזרתו יכול הנהג לבחור ולהתאים את מאפייני הנהיגה להעדפותיו.

רף חדש בקטגוריה

כפי שצוין כבר, פלח רכבי ה-B-SUV תחרותי ביותר, אבל פיג’ו e-2008 מתברג בצמרתו ואף קובע רף חדש בקטגוריה בכל פרמטר. העיצוב המתקדם והמסוגנן שלו משדר אלגנטיות דינמית ובטוחה בעצמה. סביבת הנהג המתקדמת מעוצבת, איכותית, נוחה ומאובזרת, ותא הנוסעים מרווח ושימושי. חבילת האבזור של ה-e-2008 עשירה במיוחד וכוללת פריטים יוצאי דופן בקטגוריה, ומפרט הבטיחות מושלם עם מערכות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט.

כל היתרונות הללו, ועוד לא הגענו אפילו למערכת ההנעה החשמלית, עם שפע של כוח זמין, טווח נסיעה ארוך, טעינה מהירה, עלויות אחזקה נמוכות וחוויית נסיעה יוצאת דופן – חרישית, חלקה וללא צריכת דלק ופליטת מזהמים. לסיכום, מי שמחפש רכב פנאי בפלח B-SUV ניצב בפני מגוון רחב מאוד של אלטרנטיבות, אף אחת מהן לא מגיעה לרף החדש והגבוה אותו קובע פיג’ו e-2008.

לראש הדף