פיג’ו 2008: אוטו השנה 2021

May 13, 2021
פיג’ו 2008: אוטו השנה 2021

רכב הפנאי החדש והמעוצב של פיג'ו גבר על מתחרים חזקים וזכה בתואר "אוטו השנה 2021" – הנה כל הסיבות לזכייה המרשימה

כבר 26 שנים שמגזין הרכב אוטו עורך את תחרות “אוטו השנה” היוקרתית. מדי שנה בוחרים עיתונאי המגזין יחד עם קוראיו וגולשי האתרים אוטו ומאקו את הרכב החדש, המרשים והחשוב ביותר בעיניהם, ומכתירים אותו בתואר הנחשק.

בתחרות מתחרים אך ורק רכבים חדשים, כאלו שהגיעו ארצה לראשונה באותה השנה, והשנה התמודדו בה 34 דגמים שונים. לשלב הגמר הגיעו חמישה דגמים: סקודה אוקטביה, לנדרובר דיפנדר, יונדאי סונטה, פורד פוקוס וכמובן פיג’ו 2008 שהיה גם הג’יפון היחיד שהגיע לשלב זה.

בסופו של קרב עקוב מבנזין, יצא ה-2008 עם ידו על העליונה וזכה בתואר “אוטו השנה של ישראל 2021”. נימוקי השופטים פירטו את יתרונותיו של ה-2008 ואמרו בין השאר: “פיג’ו 2008 החדש נחת בישראל במרץ, לפני קצת יותר משנה. רכב הפנאי הקטן של פיג’ו עבר מהפך של ממש…העיצוב החיצוני מרהיב… סביבת הנהג משלבת תכנון, ביצוע ואיכות ברמה גבוהה ביותר, והוא מציע מרחב פנים נאה ושימושיות טובה. ביחס לדגמי פנאי קטנים אחרים ובכלל, 2008 הוא מהדגמים הנוחים והנעימים מסוגו, והיכולת הדינמית בהחלט טובה. ועל כל היכולות האלה מוסיף 2008 היצע עשיר של שלוש יחידות הנעה – יחיד בישראל עם היצע כזה – ואלה כוללות, בנוסף לבנזין ולדיזל המוכרים (והמוצלחים), גם הנעה כל-חשמלית.”

מי אתה 2008?

פיג’ו 2008 הוא רכב ה-SUV החדש והמחוטב שמתחרה בקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב כיום, זו של רכבי הפנאי הקומפקטי (B-SUV). הוא הגיע ארצה בשנה שעברה, ומיד זכה להתעניינות רבה הודות למראה המלוטש שלו. ה-2008 חולק את הקו העיצובי החדש של פיג’ו עם שאר דגמי הקרוסאובר של המותג, אבל מביא אותו לשיאים חדשים של תחכום ויזואלי. הגריל המעוצב והמרשים, פנסי טפרי האריה ותאורת ה-LED המתקדמת, בתי הגלגלים המודגשים וקורת C המסיבית, כל אלו יוצרים רכב שטח כוחני ואלגנטי בעל נוכחות ויזואלית בולטת ומרשימה.

עוד לפני הזכייה בתואר, התפרסמו מבחני דרכים לפיג’ו 2008, וגם בהם התפעלו הכתבים מהעיצוב המרשים. באתר icar למשל כתבו “הפיג’ו הגיע כדי לדפוק הופעה.. הרכב מרשים“. גם באתר “כבישים” התייחסו להופעה והעירו ש: “2008 מביא את כל מה שפיג’ו למדה ליצירת עיצוב סנסציוני ומרגש…זהו קרוסאובר מחוטב ובעל נוכחות“, באתר וואלה! סיכמו ואמרו: “כל פרט ב-2008 יפה ומעורר לעצור ולהתבונן בו.”

לא רק יופי, יש גם אופי

פיג’ו 2008 נראה נהדר, אבל הוא הרבה יותר מאשר עוד פנים יפות. ראשית, הדור החדש גדול מקודמו בכל הממדים מה שמאפשר לו להציע תא נוסעים מרווח ושימושי עוד יותר ביחס לעבר. תא הנוסעים שלו גם איכותי ומרשים במיוחד, הרבה מעבר למקובל בקטגוריה, עם לוח מחוונים דיגיטלי (בהתאם לרמת הגימור) בעל תצוגת תלת-ממד 3D i-Cockpit, דשבורד מפוסל עם צג מולטימדיה גדול והגה ספורטיבי קטום.

חוזקה נוספת של רכב השטח המשפחתי של פיג’ו היא בתחום האבזור: 2008 החדש מוצע בשלוש רמות גימור, שלושתן עשירות במיוחד וכוללות פריטים יוצאי דופן בקטגוריה. כבר ברמת הגימור Active זוכים בין השאר במנופי העברת הילוכים מההגה, בחיישני חניה עם תצוגה גרפית ומצלמת נסיעה לאחור עם מבט-על, בחיישני אור וגשם, בתאורת Welcome ו-Follow me Home, במערכת מולטימדיה עם מסך ”7, במוטות עיגון בגג, ספי מפלט בגימור כרום ועוד ועוד. חבילת הבטיחות מקיפה וכוללת מערכות אקטיביות מתקדמות ובהן התרעת עירנות נהג, מערכת בלימת חירום אקטיבית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי דרך ועוד.

רמת הגימור Premium משדרגת את חבילת האבזור עם תוספות רבות ובהן כניסה והתנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי ”10, בורר מצבי נהיגה, בלם-יד חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, ריפודים משודרגים בשילוב עור מלאכותי, חבילת עיצוב חיצונית וגריל בגימור כרום, חלונות שחורים, חישוקי 17″ ועוד. גם מפרט הבטיחות משתדרג עם מערכת בלימת חירום אקטיבית עם זיהוי רכב דו-גלגלי הפועלת במהירות של עד 140 קמ”ש, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לשמירה על המיקום בתוך נתיב הנסיעה בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית.

עבור מי שמחפש רמת גימור גבוהה יותר שמורה רמת הגימור GT שמוסיפה מערכת המאפשרת מעבר אוטו’ בין אור גבוה לאור דרך, מערכת התרעה על רכב בשטחים מתים וחיישני חניה קדמיים עם תצוגה גרפית ובידול עיצובי הודות לפנסי FULL LED קדמיים וגריל בעיצוב GT, מושבי ספורט, דוושות אלומיניום, גג בצבע שחור, גג זכוכית פנורמי וגימור שחור יהלום למראות ולקורה C.

SUV, אבל של פיג’ו

למרות היותו רכב פנאי, ה-2008 מציע חוויית נהיגה אופיינית למותג: מערבת, מדוייקת ודינמית. הוא מגיב לפקודות ההיגוי של ההגה הספורטיבי הקטום בנחישות, ומנופי העברת ההילוכים בצידי ההגה מאפשרים שליטה ישירה בתיבת ההילוכים. יחידת ההנעה שלו כוללת מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר זוכה פרסים עם הספק של 130 כוחות סוס ומומנט מרבי של 23.4 קג”מ בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם לא פחות מ-8 יחסי העברה. יש שפע של כוח זמין וגם ביצועים מרשימים עם תאוצה למאה קמ”ש תוך 9.1 שניות בלבד ומהירות מרבית של 198 קמ”ש.

לצד הביצועים המרשימים, מציג ה-2008 צריכת דלק משולבת של 16.1-16.7 ק”מ לליטר*, ומי שרוצה לחסוך אפילו יותר יכול לבחור גם בגרסה בעלת מנוע טורבו-דיזל 1.5 ליטרים עם 130 כוחות סוס ומומנט אדיר של 30.6 קג”מ עם צריכת הדלק נמוכה ביותר של 20.8-21.3 ק”מ לליטר*.

לצד היכולת הדינמית הגבוהה, פיג’ו 2008 מציע גם נוחות נסיעה טובה מאוד, הודות לכוונון המדוקדק של מערכות המתלים והבולמים ופעולתה החלקה של התיבה האוטומטית בעלת שמונת יחסי ההעברה. בוחני הרכב של אתר “וואלה!” התרשמו גם הם מנוחות הנסיעה הגבוהה וכתבו: “נוחות הנסיעה של פיג’ו מצוינת; הוא מבודד אותך היטב משיבושי אספלט, סופג גדודיות ובורות בלי להתרסק אליהם“.

בהקשר זה חייבים להזכיר את e-2008, הגרסה החשמלית טהורה של רכב הפנאי המעוצב. גרסה זו מצויידת במנוע חשמלי חזק עם הספק של 136 כוחות סוס ומומנט של 26.5 קג”מ בזמינות מיידית. הודות להנעה החשמלית, תגובת הדוושה כאן מהירה כברק והביצועים מרשימים – זאת לצד חוויית נסיעה ייחודית, חרישית וחלקה ללא פליטת מזהמים וללא צריכת דלק ועלויות אחזקה נמוכות. ה- e-2008 מהנה לנהיגה לא פחות מאחיו בעלי מנועי הבעירה הפנימית והוא משמר את מאפייני הנהיגה הדינמיים המסורתיים של פיג’ו עם כיול מתלים מאוזן, היגוי חד ובורר מצבי נהיגה שמהווה חלק מחבילת האבזור הסטנדרטית והעשירה.

בשורה התחתונה

יכולנו לכתוב עוד ועוד על המאפיינים המתקדמים של פיג’ו 2008, אבל במקרה הזה אתרי הרכב השונים בישראל כבר עשו את העבודה עבורנו. קל להבין מה הביא לזכייה של פיג’ו 2008 בתואר “אוטו השנה של ישראל 2021” – העיצוב המהמם, תא הנוסעים האיכותי והסופר-מאובזר, המרחב והשימושיות, הביצועים וחוויית הנהיגה… כל אלו עזרו לו לגבור על מתחרים חזקים ולהפוך לנושא הבשורה ולרכב החשוב והמעניין ביותר בישראל בשנת 2021.

נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן.
בפועל, נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה.

* בהתאם לרמת הגימור.

לראש הדף