פיג’ו 3008: SUV? כן, PHEV!

February 21, 2021
פיג’ו 3008: SUV? כן, PHEV!


רכב הפנאי המצליח פיג'ו 3008 מצטרף למהפכת ההנעה החשמלית עם שתי גרסאות PHEV היברידיות נטענות – הנה כל מה שצריך לדעת אודותיהן

המהפכה החשמלית אותה מובילה בישראל קבוצת לובינסקי ממשיכה לתפוס תאוצה ואל היצע דגמי פיג’ו, אופל ו-MG ההיברידיים והחשמליים, מצטרף כוכב חדש: פיג’ו PHEV 3008. רכב הפנאי המצליח של פיג’ו שזכה ביותר מ-70 פרסים בינלאומיים ונמכר בלמעלה מ-800,000 יחידות מאז השקתו, יוצע עתה גם בשוק הישראלי בשתי גרסאות PHEV היברידיות נטענות, עם ביצועים מסחררים, צריכת דלק נמוכה וחבילות אבזור עשירות במיוחד.

הינע PHEV מאשר למעשה את הטוב מכל העולמות בכל שהוא מאחד בין מנוע בערה פנימית, בנזין במקרה של ה-3008 עם הינע חשמלי. שילוב זה יחד עם סוללת ליתיום גדולה יחסית הניתנת לטעינה מעמדה קונבנציונלית, מעניק ל-3008 את היכולת לנסוע על טהרת החשמל לאורך יותר מ-60 ק”מ, להשיג צריכת דלק מדהימה של כ-70 ק”מ לליטר לפי תקן WLTP וכמובן ליהנות מהתפוקה המשולבת הגבוהה שמקנה ביצועים מהירים במיוחד.

זמן החשמל

על יתרונותיה של הנעה חשמלית כבר אין עורערין וענף הרכב כולו נע אל עבר נסיעה חשמלית שקטה, חלקה וחסכונית. על מנת להתאים את ה-3008 ליחידת הנעה חשמלית, גרסאות ה-PHEV זכו למספר שינויים משמעותיים שמבטיחים את יעילות המערכת, את התאמתה לשאר המכלולים ואת אמינותה. תיבת ה-8 הילוכים e-ATN8 הותאמה למנוע חשמלי, והסוללה מצוידת בבקרת טמפרטורה נפרדת על מנת להבטיח טמפרטורת עבודה אופטימלית בכל עת.

גרסת PHEV 225 של פיג’ו 3008 מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר בהספק של 180 כ”ס ו-30.6 קג”מ ובנוסף אליו במנוע חשמלי רב עוצמה שמפיק 110 כ”ס ו-32.6 קג”מ. ההספק המשולב של יחידת ההנעה הוא 225 כוחות סוס והמומנט המשולב על 36.7 קג”מ בשרניים. בגרסה זו ניתן ליהנות מנסיעה חשמלית טהורה לטווח של 61 קילומטרים והביצועים מצויינים עם תאוצה למאה קמ”ש תוך 8.7 שניות ומהירות מרבית של 225 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת במסלול משולב עומדת על 71.4 ק”מ לליטר בלבד! זאת על פי תקן WLTP החדש והמחמיר. גרסה זו כוללת גם בורר מצבי נהיגה שמאפשר בחירה מבין שלושה מצבים: ספורט, היברידי או חשמלי מלא.

בגרסת PHEV4 300, השילוב בין מנוע טורבו-בנזין שמפיק 200 כ”ס למנועים החשמליים מנפק הספק משולב של לא פחות מ-300 כוחות סוס ומומנט מרבי משולב של 53 קג”מ. בגרסה זו יש שני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, וכתוצאה מכך גם הנעה כפולה שמאפשרת נסיעה בטוחה בתנאי דרך חלקים, לכך תורם גם מרווח גחון של 219 מ”מ. הביצועים מרשימים כמצופה: אפס למאה תוך 5.9 שניות בלבד ומהירות מרבית של 240 קמ”ש. טווח הנסיעה החשמלי-טהור הוא 63 קילומטרים וצריכת הדלק במסלול משולב ע”פ תקן WLTP היא 76.9 ק”מ לליטר. גם גרסה בכירה זו כוללת גם בורר מצבי נהיגה שמאפשר כאן בחירה מבין ארבעה מצבים: הנעה כפולה, ספורט, היברידי או חשמלי מלא.

שתי הגרסאות ההיברידות-נטענות של ה-3008 מצויידות במטען OBC שמאפשר טעינה מלאה בעמדת טעינה AC תוך כשעתיים. ניתן לטעון את הסוללה גם משקע ביתי, טעינה מלאה אורכת כשש שעות. שתי הגרסאות מצוידות בסוללת ליתיום-יון בהספק של 13.2 קוט”ש – לסוללה ניתנת אחריות של 8 שנים או 160,000 קילומטרים.

אבזור פרימיום

ה-3008 ההיברידי-נטען זכה לחבילות אבזור נדיבות במיוחד שהולמות את אופיו המתקדם והיוקרתי. ה-3008 PHEV 225 מוצע ברמת גימור Premium הכוללת מגוון רחב של אביזרי נוחות ובתוכם טעינה אלחוטית לנייד, שילוב עור מלאכותי בריפודים ובדיפונים, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, פתיחה חשמלית של תא המטען ללא מגע יד, תאורת LED בתא הנוסעים, גג שמש פנורמי, חישוקי ”19 ועוד. מרשימה במיוחד חבילת הבטיחות הכוללת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ובהן התרעת עירנות נהג, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית מורחבת עד 140 קמ”ש, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם תיקון הגה אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה, זיהוי תמרורי מהירות והתאמת המהירות בבקרת השיוט ועוד. כמובן שכל אלו מתווספים לאבזור הנדיב מלכתחילה של ה-3008 הכולל את לוח המחוונים הדיגיטלי, מערכת המולטימדיה, בלם יד חשמלי ועוד.

גרסת הקצה 3008 PHEV4 300 מוצעת ברמת גימור GT ספורטיבית ומפוארת, שבנוסף לכל רשימת האבזור של ה-225 מוסיפה גם גג בצבע שחור, מושבים ודיפון דלתות בעור מלאכותי בשילוב אלקנטרה, מערכת עיסוי למושבים הקדמיים, ספי פליטה בגימור כרום, פנסי FULL LED קדמיים, פנסי ערפל עוקבי פנייה ועוד.

בחירה מתבקשת

אי אפשר להמעיט בערכן של גרסאות ה-PHEV החדשות של פיג’ו 3008. דגם מצליח זה שבה את ליבם של רבים הודות לעיצוב המוקפד והמסוגנן, לתא הנוסעים האיכותי, לאבזור העשיר, לבטיחות הגבוהה וליחידות ההנעה היעילות שלו. הצלחה זו מתבטאת במכירה של למעלה מ-11,000 יחידות מכל גרסאות ה-3008 מאז השקתו בשוק המקומי.

עתה, יש מענה גם לאלו שרוצים להצטרף למהפכת הנסיעה החשמלית וליהנות מנסיעה מהנה מאוד, שקטה וחלקה, משמירה על איכות הסביבה עם אפס זיהום ומחסכון משמעותי בדלק. גרסת 225 מציעה ביצועים מרשימים, אבזור ברמת פרימיום וצריכת דלק מעולה. בגרסת 300 רמת האבזור גבוהה אפילו יותר, הביצועים חסרי תחרות לצד חסכון משמעותי בדלק, ויש אפילו הנעה כפולה שמאפשרת טיולים בשטח.

אם אתם שוקלים רכישה של SUV, בוודאי כבר בדקתם והתעמקתם בנתונים של ה-3008. עתה, תוכלו לבחור גם באחת מגרסאות ה-PHEV החדשות, עם כל היתרונות של רכב הפנאי המצליח של פיג’ו ותוספת משמעותית מאד של חדשנות, של ביצועים, של אבזור ושל חסכון בדלק ובפליטת מזהמים.

לראש הדף