פיג’ו 3008 החדש במתיחת פנים חדשה ומוצלחת

February 21, 2021
פיג’ו 3008 החדש במתיחת פנים חדשה ומוצלחת

רכב הפנאי זוכה הפרסים של פיג'ו מתחדש במתיחת פנים עיצובית, עדכון ליחידות ההנעה וחבילות אבזור חדשות – הנה כל הפרטים שצריך לדעת

רכב הפנאי המעוצב פיג’ו 3008 הושק לפני כארבע שנים וזכה להצלחה מסחררת מיד עם תחילת שיווקו. הקהל, ולא פחות ממנו גם עיתונות הרכב העולמית, התלהבו בצורה בלתי רגילה, מה שהתבטא בטבלאות המכירות ובלמעלה מ-70 פרסים ותארים בינלאומיים, בתוכם תואר “מכונית השנה באירופה” היוקרתי. עתה, זכה ה-3008 למתיחת פנים שמחזקת עוד יותר את מעמדו כ-SUV מוביל.

נגיעות עיצוביות

אחת מנקודות החוזקה של פיג’ו 3008, ויש לא מעט כאלו, היא העיצוב המסוגנן והמרשים. הפרופורציות המוקפדות, החרטום מלא האישיות עם הגריל האנכי ויחידות התאורה הצרות – תתקשו למצוא SUV בעל אפקט ויזואלי מוחץ ומלוטש כמו זה של ה-3008. אבל אפילו עיצוב כה מוצלח אפשר לשדרג ולשפר עוד יותר, וזאת בדיוק מה שעשו מעצבי פיג’ו במסגרת מתיחת הפנים שלקחה את המראה של ה-3008 עוד צעד אחד קדימה.

הגריל המקורי התרחב וזכה לעיצוב חדש וחסר מסגרת שנמתח אל מבנה יחידות התאורה בטכנולוגיית LED. בצידי הפגוש הקדמי התווספו נורות LED לתאורת יום בדוגמת ניבי אריה שמדגישות את האופי הנועז, פתחי יניקת האוויר הקדמיים הוגדלו, והחרטום של ה-3008 מסוגנן ודרמטי עתה עוד יותר מבעבר. גם מכסה המנוע זכה לעיצוב חדש עם פסי ניקל שמפרידים בינו לבין כנפי הגלגלים וכיתוב שם הדגם בחזית ופנסי הלד האחוריים בעיצוב טפרי אריה עודכנו גם הם.

סביבת הנהג החדשנית של ה-3008 זכתה לשבחים רבים הודות להנדסת האנוש המעולה ולאיכות החומרים הגבוהה. לוח המחוונים הדיגיטלי, מערכת המולטימדיה הנגישה, הדשבורד המקורי וההגה הספורטיבי הקטום קסמו לרבים שנהנו לא רק מתחושת הפרימיום אלא גם מקלות התפעול. מתיחת הפנים שימרה את כל אלו, אך הוסיפה חומרי ריפוד ודיפון חדשים שמשדרגים את סביבת הנהג ותא הנוסעים עוד יותר מבעבר.

הרחבה של חבילות האבזור

רכב הפנאי של פיג’ו שווק מלכתחילה עם חבילות אבזור נדיבות – עתה לאחר מתיחת הפנים הן עשירות אפילו יותר מבעבר, עם דגש על תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות. כבר ברמת האבזור Active, חבילת האבזור מקיפה וכוללת בין השאר מערכת בלימת חירום אקטיבית עד 80 קמ”ש, זיהוי תמרורי תנועה, התראת עירנות נהג, התראת סטייה מנתיב, לוח מחוונים דיגיטלי ”12.3 עם תצוגה בעברית, מנופי העברת הילוכים בצידי ההגה, חיישני חניה אחוריים עם תצוגה גרפית, מצלמת נסיעה לאחור עם מבט על ופסי חניה, בקרת שיוט, חישוקי ”18, מערכת מולטימדיה עם מסך ”8 וצימוד לטלפון הנייד באמצעות Apple CarPlay, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד.

ברמת גימור Active Pack החדשה מתווספים בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית עם טווח מוגדל (עד 140 קמ”ש), מערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב ופנסים קדמיים עם מערכת למניעת סינוור. ברמת Premium הבכירה נוספים לכל אלו התרעת שטחים מתים, פתיחה חשמלית לתא המטען בתפעול גם תנועת הרגל, טעינה אלחוטית לנייד, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, מושבים מחוממים, ריפודי עור מלאכותי בשילוב בד, חלונות כהים, תאורת אווירה וגג שמש פנורמי נפתח.

ה-3008 ימשיך להציע יחידות הנעה חדשניות עם מנועי בנזין ודיזל. בהן מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר זוכה הפרסים עם הספק של 130 כוחות סוס, מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר עם 180 כוחות סוס או מנוע טורבו-דיזל 1.5 ליטר שמפיק 130 כוחות סוס ומומנט בשרני של 30.6 קג”מ. כל שלושת המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית מבית AISIN עם שמונה יחסי העברה. תיבה זו מאפשרת נסיעה חלקה, החלפות הילוכים מהירות, ביצועים מעולים וצריכת דלק נמוכה.

הטוב מכולם, טוב מתמיד

האיכויות יוצאות הדופן של פיג’ו 3008 התבטאו בפופולריות עצומה והוא הפך לאחד מהדגמים הנמכרים ביותר של קבוצת PSA עם יותר מ-800,000 יחידות שנמכרו מאז השקתו. ההצלחה בשוק הישראלי מרשימה לא פחות עם קרוב ל-12,000 יחידות שנמכרו, תארי “רכב השנה” וגם שמירת ערך מעולה וביקוש גבוה בשוק היד השנייה. עתה, לאחר הרענון העיצובי ועדכון חבילות האבזור, רכב הפנאי הקומפקטי הטוב מכולם, הפך לטוב אפילו יותר מבעבר.

לראש הדף